Weboldal készítés alapoktól / semmiből. Honlapkészítés ingyen?
Hogyan írjunk blogot?

Ebben a cikkben végig vesszük 27 lépésben hogy, hogyan működik egy weboldal készítés az alapoktól: Biztos, hogy rengeteg helyen találkozott már azzal, mikor marketingesek beszélnek arról, hogy hogyan kell egy blogot népszerűvé tenni. De ha nem tudja, hogyan kell weboldalt szerkeszteni, az oldal nem lesz sikeres, marketingtől függetlenül. És nem, ez nem az oldal technikai beállításairól szól, hanem egészen az alapokról; hogy miről blogolsz, hogyan építed fel a tartalmat… Az emberek rengeteg alapvető dolgot félreértelmeznek, és ha ez önnel is előfordul, sokkal nehezebb lesz forgalmat generálni az oldalán (és talán még fontosabb, hogy azt a forgalmat pénzzé tenni is nehezebb lesz). Tehát ha weboldalt kellene létrehoznom az alapoktól, ezeket az alapelveket követném, mielőtt megírnám az első bejegyzésem:

Weboldal készítés az alapoktól első alapelve: megfelelő piaci rést kell választani

Hacsak nem kap rá támogatást, helyet kell választania az oldalának. Elképesztően nehéz lenne olyan oldalakkal versenyeznie, mint a Huffington Post vagy a Business Insider, mert ezek mögött hatalmas tőke van, amihez a rengeteg legyártott tartalom is párosul kis és nagy közreműködőktől.

Viszont, ha a rés, amit választ túl kicsi, az megnehezíti a forgalomgenerálást, és hogy pénzre váltsa az oldalát, mert nem lesz elég ember, akiket érdekelne a téma. Amikor a saját kis piaci rését keresi, használja a Google Trendset, és válasszon valamit, ami nagyobb, mint a „digitális marketing,” de kisebb, mint a „táplálkozás.” Ha érdeklik a hatékony forgalomgenerálási technikák, akkor tekintse meg szolgáltatásainkat.

Hogyan működik a weboldal készítés az alapoktól?

Weboldal készítés az alapoktól

Weboldal készítés alapoktól második alapelve: Ne ragaszkodjon egy felülethez

Tudom, hogy korábban azt javasoltam, használja a WordPresst az oldalához, de ez nem azt jelenti, hogy le kell horgonyoznia a WordPressnél. Nyugodtan használja a Mediumot, Tumblrt, LinkedInt, vagy akár a Facebookot?

Ezeken a felületeken mind újrahasznosíthatja a tartalmát.

A weboldalszerkesztés egy versenyhelyzet, tehát minél inkább hirdetnie kell a saját tartalmát a különböző felületeken, hogy elég embert elérjen vele.

 

Nagyon fontos, hogy a különböző felületeken létre kell hozzon fiókokat. Figyeljen arra, hogy a márka kiépítése, és a fogyasztók felé sugárzott kép minden felületen ugyanaz, és próbáljon meg minél több követőt szerezni [ezeknek a lépéseknek] a használatával, hogy mikor egyedi tartalmat kezd fejleszteni, legyen fóruma azt reklámozni.

Weboldal-készítés-az-alapoktól-Debrecen

Harmadik alapelv: Irányítsa a saját sorsát

A Google nem bünteti a megduplázott tartalmat, de ez nem azt jelenti, hogy mindenhol pontosan ugyanazt kell posztolnia, anélkül, hogy gondolkodna rajta. Az egyetlen oldal, aminek az algoritmusa miatt nem kell aggódnia, az a saját weboldala. A Facebook, Medium, Tumblr és a LinkedIn mind olyan algoritmussal dolgozik, amibe nem szólhat bele, és nem irányíthatja. Tehát amikor ezeken az oldalakon oszt meg bejegyzéseket, azt mindig tegyen bele linket, ami a saját oldalára mutat vissza. Minél több embert tud odairányítani, annál jobb eséllyel növekszik majd az oldal forgalma, és ezzel a bevétele is. Más oldalak, mint a Facebook, nem fognak segíteni ebben, ha nem tereli át az olvasókat a saját oldalára. Használjon Google Analytics eszközöket honlapfeltérképezés célokból: “Google Analytics Mérés Tiltása“.

Negyedik alapelv: A blogolás mindkét félnek szól

A blogolás lényege a közvetlenség; senki nem akar esszéket olvasgatni a neten. Történeteket akarnak olvasni, be akarnak kapcsolódni a beszélgetésbe. Erre a legegyszerűbb módszer, az az, ha beleteszi a „te” és „én” szavakat a cikkeibe.

Ez majd segít, hogy elmélyüljön a kapcsolat ön és az olvasója között: ez a kapcsolat minél mélyebb, annál jobb profitot termel az oldal később.

Ötödik alapelv: Mindig kérdezzen

Minden bejegyzés végén tegyen fel kérdéseket, mert anélkül az olvasó nem tudja, mit tegyen.

Ha kérdez, az olvasók egy része úgy érzi majd, hogy válaszolnia kell rá, ezért kommentelni fog, ezzel növeli majd az „engagement” arányszámát, ami az olvasók és oldal közötti reakciókat jelenti. Ezzel pedig megint csak megkönnyíti majd a profitszerzést hosszabbtávon.

Weboldal készítés alapoktól hatodik alapelve: Feltűnővé kell válnia

Több, mint egy milliárd blog van a neten, és ez a szám napról napra nő. Ez csak azt jelenti, hogy a blogolás egy még nagyobb versenyhelyzetté válik.

Hogyan lehet kitűnni egy ilyen zsúfolt piacon?

Meg kell haladni azt, amit a többiek csinálnak. Sajnos erre nincs egyszerű recept, mivel minden piac más olvasókat vonz és ezért másként is viselkedik maga a piac, de általában elmondható, hogy az infografikák, a vizuális elemek, és ha mindenki mással szembe megy, segíthet elérni a célját.

Például, ha mindenki más ezer szavas cikkeket oszt meg, próbáljon meg tízezer szavas cikkekben gondolkodni. Vagy ha mindenki más szimplán a cikkekre hagyatkozik, próbáljon meg infografikákat vagy videókat alkalmazni.

reakciókat jelenti. Ezzel pedig megint csak megkönnyíti majd a profitszerzést hosszabbtávon.

Hetedik alapelv: A tartalmat hordozhatóvá kell tenni

Az emberek manapság folyamatosan úton vannak, ezért a tartalmát egyszerűen fogyaszthatóvá kell tennie.

És nem, ezzel nem csak arra akarok kilyukadni, hogy mobilokkal is kompatibilis oldalt kell létrehoznia (habár ez nem hülyeség). Arról beszélek, hogy a tartalma szállítható legyen.

Például, videós tartalmat gyártani, vagy hang-alapú tartalmat gyártani (podcast) a legegyszerűbb módja annak, hogy a tartalma szállítható legyen. Tehát például, könnyebb megnézni egy videót a telefonon, mikor az ember a buszon van, vagy meghallgatni egy podcastot vezetés közben.

Nyolcadik alapelv: A tartalom nem lesz király, ha nem jó

Weboldal-készítés-az-alapoktól

Biztosan hallotta már a mondást, hogy a tartalom a király. De tényleg így van ez?

A Washington Post napi szinten 500 különböző tartalmat oszt meg. A Wall Street Journal esetében ez a szám 240, a New York Timesnál 230, a Buzzfeednél 222 körül mozog.

Folytathatnánk a listát, mivel napi több mint kétmillió blogbejegyzést tesznek elérhetővé.

Tehát, a középszerű bejegyzések nem elég jók. Nem hoz majd jó eredményeket a honlapkészítés során, és csak az idejét vesztegetné vele. Ne írjon megállás nélkül, hacsak nem válik nagyon, nagyon jóvá.

Weboldal készítés az alapoktól kilencedik alapelve: Minőséget és mennyiséget kell produkálnia

Sajnos ez így igaz. A tartalomnak nem csak nagyon jónak kell lennie, de a mennyiséget is hozni kell.

Az nem lesz elég, ha ír egy nagyon jó bejegyzést, ez nem jelenti azt, hogy jól csinálja a webhelyszerkesztést. A tartalommarketing egy mindent vagy semmit játék, amiben a bejegyzések vagy jól teljesítenek, vagy nem. És a legtöbb esetben, a tartalom nem teljesít olyan jól, mint szeretnénk, és ezen a marketing sem segít. Ha érdeklik az “Online Marketing alap eszközei 2019-ben” az Adnet Media cikkét javasolnám. 

Hogy növelje a siker esélyét, nagyszerű tartalmat kell gyártania, és abból nagy mennyiséget.

Tizedik alapelv: Nem mindig a blogja lesz a legjobb hely a blogoláshoz

Különösen az elején, meg kell tartania a legjobb tartalmait más oldalak számára. Ipari oldalaktól nagy felületekig, mint az Entrepreneur vagy Business Insider… gondoljon arra is, hogy máshová vigye a legjobb tartalmát.

Ha már egy éve vezeti az oldalát, és van egy kiépített közönsége, akkor megtarthatja a legjobb tartalmát magának is. De az elején még el kell adnia a bejegyzéseit másoknak. Érdemes elgondolkozni Donászi Franciska által írt blogcikken, melyben megtalálható “4 jó tanács, mielőtt blogot indítasz“.

Tizenegyedik alapelv: A hasznos cikk megelőzi a virális cikket

Mindannyian arról álmodunk, hogy a cikkeink megfertőzzék az internetet, de ezt nem egyszerű elérni.

Sőt, az esélye majdnem nulla. Még ha meg is történik, pár napon belül el is tűnik majd a cikke, a kérdés csak az, hogy mikor.

Ahelyett, hogy az ilyen vírus-szerű tartalomra koncentrálna, koncentráljon a hasznos bejegyzésekre, mivel az előbbire alig van esélye. A hasznos cikkek pedig örökzöldek, tehát folyamatos látogatottságot jelentenek.

Weboldal készítés alapoktól tizenkettedik alapelve: Egyszerűbb személyes oldalt kiépíteni, mint cégeset

Tudom, hogy már említettem, hogy én nem építenék ki személyi márkát, ha újrakezdhetném, és tényleg így van.

De ez nem azt jelenti, hogy ez nem jelent hatalmat az ember kezében. Az emberek könnyebben kezdenek emberekhez ragaszkodni, mint cégekhez.

Az ember nem beszélget a Coca-Colával vagy a Nike-kal, de a barátaival igen.

Ha azt akarja, hogy a márkája népszerű legyen, személyes márkával egyszerűbb lesz ezt elérnie. Ha valamit nagyot akar kiépíteni, és azt el is akarja adni idővel, akkor cégmárkában gondolkodjon (annak ellenére is, hogy az több befektetett időt igényel).

Tizenharmadik alapelv: Közösség nélkül nincs blog

A blogolás a beszélgetésről szól, tehát olvasók és közösség nélkül nem lesz blog, mert nem lesz közösség sem.

Az csak beszéd lenne.

Pontosan ezért, nem várhatja a blogjától, hogy nagy és népszerű legyen, ha nincs közösségi média jelenléte.

Facebook és Twitter reklámoktól, a személyesen összeszedett követőkig, koncentrálnia kell a közösségi médiára, és annak erejére.

Minél több követője van, annál nagyobb lesz a weboldal látogatottsága is, és egyszerűbb lesz közösséget, tehát beszélgetést kialakítani.

Tizennegyedik alapelv: Fontos a reakció

Mivel közösséget épít, az emberek a kommentekben fognak reagálni a tartalmakra.

Ha nem reagál minden kommentre, a közösség szép lassan ki fog halni.

Ha beszélgetne valakivel, de ők következetesen ignorálnák minden egyes alkalommal, hogy megszólal, mit tenne? Idővel nem szólalna meg többet.

Ne legyen bunkó, megközelíthetetlen, segítsen a kommentelőkön. Válaszoljon szépen sorba mindegyik hozzászólásra. Nem csak a saját blogján, hanem a közösségi médiás fiókokra érkező kommentekre is. Itt szeretnék egy kis kitérőt tenni a Web Builder csapatára. A témához remek cikket írtak: “Miért fontos a weblap egy kisvállalkozás életében?

Tizenötödik alapelv: Az emberek nem olvasnak, csak átfutják

A legtöbb, az oldalára tévedő ember, nem fogja elolvasni a bejegyzést. A legtöbb blog esetében, az egy felhasználó által az oldalán töltött idő átlagosan egy perc.

Egyszerűen esélytelen, hogy egy átlagos olvasó elolvasson egy kétezer szavas cikket egy perc alatt. Az emberek felületesen végiggörgetik az oldalt, nem olvassák el.

Ezzel a meggyőződéssel írjon. Kiemelkedő főcímekkel dolgozzon, minden cikk végére tegyen egy konklúziót; ezzel könnyíti az olvasókat abban, hogy felbecsüljék az oldalt, annak tartalmát, anélkül is, hogy végigolvassák. Hidje el, a “A Jó főcím mindennél többet ér“! 

Tizenhatodik alapelv: Minden a főcímen múlik (pl. Weboldal készítés az alapoktól / semmiből. Hogyan írjunk blogot?)

Néhány ember az ideje 80 százalékát a tartalomgyártással tölti, és csak a maradék 20 százalékot fordítja reklámozásra. Mások ezt fordítva alkalmazzák, és megint mások 50-50 százalékban osztják meg az időt.

De mi van a főcímmel? Miért nem töltenek több időt annak megírásával?

Amit sokan nem tudnak, hogy 10-ből 8 ember csak a főcímet fogja elolvasni, és csak kettő fog végiggörgetni a maradékon. Koncentráljon a főcímekre, ha nagyobb adatforgalmat akar.

Tizenhetedik alapelv: Fedje fel a kártyáit. Mindet

Weboldal-készítés-az-alapoktól

Mivel a blogolás kompetitív piac, nem tud mást tenni, csak felfedni a kártyáit. A titkaitól kezdve, az „igazán jó falatokig” mindent meg kell osszon.

Ha nem osztja meg, az emberek nem fogják elolvasni, mert nem ad nekik okot rá.

A kártyák felfedésénél figyeljen rá, hogy az egyik legelső bejegyzésben megteszi. Ezzel hamar megfoghatja az olvasót, és ráveszi, hogy olvassa el a többi bejegyzést is.

Weboldal készítés az alapoktól tizennyolcadik alapelve: Következetesség teszi az embert

Amikor folyamatosan gyártja a tartalmakat, tudja mi történik? A forgalom általában stagnál, vagy lassacskán emelkedik.

De ha néha megáll, és pihen egyet, a forgalom leapad. Amikor újra nekifog, a forgalom nem lesz olyan, mint régen, újra meg kell majd küzdenie a látogatottságért.

Egyszer egy hónapig nem tettem közzé semmit, és három hónapig tartott visszanyernem a látogatókat. Három hónapig.

Ne kezdjen bele a blogba, ha nem tudja következetesen csinálni. Nem csak pár hónapig, vagy egy évig, hanem évekig.

Tizenkilencedik alapelv: Ne csak egy csatornára alapozzon

Mindig hallunk olyanról, mikor egy blog Facebook vagy Google általi látogatottsága megugrik. De mi történik, ha az oldalak algoritmust váltanak?

A látogatottság leesik.

Csak idő kérdése, szóval ne alapozzon csak egy csatornára.

Mielőtt megírná az első bejegyzését, gondolja végig, melyik csatorna milyen előnnyel jár. Mindegyiken jelen kell lennie, ahhoz, hogy ki tudja szelektálni azt, amiből profitot tud varázsolni.

Huszadik alapelv: Ne felejtkezzen el a Google-ról

Mindig embereknek írjon, és ne keresőmotoroknak. De ez nem azt jelenti, hogy elfeledkezhet róluk.

Mindegy, miről tervez írni, fontos, hogy néhány szót elejtsen benne, hogy a kereső megtalálja. Menjen rá az Ubersuggest-re, írjon be pár keresőszót, és kiadja majd a többi, népszerű címkét. Bővebben a keresőoptimalizálás fül alatt tájékozódhat Google optimalizálással kapcsolatos szolgáltatásainkról.

Ezzel elősegítheti, hogy a keresőmotorok jobban rálássanak a cikkére, és ezzel nagyobb forgalmat generálhat.

Huszonegyedik alapelv: Ne féljen attól, ha ezt ki kell nyírnia

Mikor elkezd blogolni, az emberek csak az írásról és marketingről beszélnek. De ahogy az oldal idősödik, a felelősség csak nőni fog.

Az egyik, hogy meg kell ölnie a tartalmát.

Nem mindegyik cikk lesz releváns egy vagy két év múlva. Például, ha ír egy cikket a Vine-ról, ami egy Twitter által bekebelezett, majd elkaszált cég volt, nem lesz többet releváns a cikk. Pláne, ha a Vine-on alkalmazandó marketingtippekről szólt.

Idővel törölnie kell majd. Semmi értelme, hogy maradjon.

Weboldal készítés az alapoktól huszonkettedik alapelve: Beállít, elfelejt

Az előző ponthoz hasonlóan, frissítenie kell korábbi cikkeket, mert lejárnak. Ha nem frissíti, nem lesz releváns, nem vonzza majd az olvasókat, ami minden produktivitásmérőjét elrontja majd.

Bele kell fektetnie a forrásokat és energiát nem csak az új, de a régi cikkekbe is, ha sikeres oldalra vágyik.

Huszonharmadik alapelv: Az embereket vissza kell csábítani

A legjobb látogató a törzsvendég. Nagyobb az esély, hogy kommentel, megoszt, linkkel mutat az oldalára, megosztja a közösségi médiában, ajánlja az ismerősöknek.

Mindegy, milyen jó a tartalom, ha az emberek nem jönnek vissza, csak ha kéred őket.

Az egyik legjobb emlékeztető az emailek, és az értesítők. A Hello Bar eszközeit használva egyszerűen gyűjthet be email címeket, és küldhet nekik üzenetet, valahányszor új cikke jelenik meg. A Subscribers pedig az értesítések beállításában segít.

Az oldalához ezekre is szükség lesz az első naptól kezdve.

Huszonnegyedik alapelv: Ne várjon túl sokat a profitszerzéssel

Sok tartalomgyártó elköveti ezt a hibát. Megvárjuk, míg milliókat kaszálhatunk. De ha évekig vár vele, az emberek azt fogják hinni, hogy az oldala ingyenes.

Tehát szoktassa rá az olvasóit, hogy nem minden van ingyen.

Huszonötödik alapelv: Többfajta profitszerzési technikával dolgozzon

Nem támaszkodhat egyfajta módszerre, mint a befogadó marketing, vagy az AdSense. Néha történnek dolgok, amiket nem irányíthatunk, minthogy egy ajánlatot visszavonnak, vagy az AdSense letilt, és nem adnak rá okot.

Biztonságosabb, ha többfajta profitszerzéssel dolgozunk, és több pénzt is jelent.

Például, néhányan nem fognak hirdetésekre kattintani, míg mások hajlandóak ebookokat venni.

Ezeket végig kell gondolni, mielőtt elindul az oldal. Nem csak a módszereket, hanem azok tesztelését és hatékonyságát is.

Huszonhatodik alapelv: Személyes kontakt - Weboldal készítés az alapoktól

Weboldal készítés az alapoktól

Ha nem tud személyesen írni, ne írjon. Ha blogolni akar, győződjön meg róla, hogy bele tudja fűzni a személyes történetét is.

Az emberek kíváncsiak lesznek rá, a történetre, nem a számokra és adatokra.

Ha nincs megosztandó személyes története, valószínűleg nem jó témában blogol.

Huszonhetedik alapelv: Mindennek ára van

A blogolás nem egyszerű. Már nem egy hobbi csupán, amikor arról ír, amiről akar.

Ha sikert akar, bele kell tenni az időt, energiát, és pénzt is, különben nem teljesít majd jól, tök mindegy mennyire jó író vagy marketinges.

Gondolja végig, mennyire hajlandó mindenét belefektetni, minden órát, minden fillért. Éveken keresztül. Hajlandó felvenni valakit, aki majd segíti?  Ezt az alapelvet fontos követni, és sok weboldal szerkesztő emiatt nem fut be.

Konklúzió

Mindenki a legjobb taktikákról beszél, hogyan lehet jól blogolni. Arról, hogyan kell jól bejegyzést írni, hogyan kell reklámozni, de csak kevesen beszélnek a tényleg jó stratégiákról.

Ha nem követi az alapelveket, ugyanazokat a köröket fogja lefutni újra és újra, mindenféle siker nélkül.

És ha azok közé tartozik, akiknek sikerül befutni ezek nélkül az alapelvek nélkül, akkor nem fogja tudni pénzzé tenni.

Szóval mit kellene a tartalomgyártóknak követni, milyen alapelveket? Hagyjon egy kommentet a saját ötleteivel.

 

Ha tetszett a bejegyzés légy szíves oszd meg az ismerőseiddel is: ​

Kapcsolódó cikkek

Kérjen ajánlatot weboldalára!