Weboldal készítés otthon A-Z-ig listája: 5 lépéses útmutató!

Építsen weboldalt 5 lépésben - Hogyan kell otthonról weboldalt készíteni?

Weboldal készítés otthon

A Weboldal készítés otthon című cikkünkben szeretnénk segíteni azoknak akik nem tudják hogyan induljanak el egy honlapkészítéssel. Nem csak hasznos tippeket osztok meg Önnel a különböző eszközök, pluginok, oldalak, elemzők használatáról, de segítek konkrét példákkal demonstrálni a megoldást amire szüksége van. 

A bejegyzés további részében, át fogunk venni mindent, amit a jól működő weboldal építéshez tudni kell – az alapoktól, az elérhető célok kitűzésén át, a tartalomban gazdag oldal létrehozásáig mindent, beleértve azt is, hogy a keresőmotorokat hogyan vezessük az oldalunkra. Megnézzük azt is, mit kell tudni az online kereskedelemről. Bemutatom a legújabb eszközöket, amik segíteni fognak abban, hogy elérje a célját az oldalával. Elosztjuk a tippeket és a legjobb praktikákat, hogy az oldala végül a lehető legjobban működjön majd.

Nem nagy titok,…

 hogy több, mint hárommilliárd ember rendelkezik a világon internethozzáféréssel. Mobil eszközöktől kezdve laptopokig – úgy tűnik, mostanában mindennel kapcsolódunk, és ha az üzletünk nem rendelkezik honlappal, rengeteg potenciális ügyféltől esünk el. Mindegy, milyen piacon mozgunk, vagy hol van helyileg; lényeges, hogy legyen weboldalunk.

Egy weboldallal értékesíthet termékeket vagy szolgáltatásokat akár online is, kialakíthatja magáról a képet, hogy egy átgondolt vezetője az iparágnak, elérheti és kommunikálhat a vásárlóival, és megadhatja az üzletének azt a láthatóságot, amit az megérdemelne. Meggyőztem? Helyes, mert a weboldal megléte létszükséget, de egy olyat kell kiépíteni, ami nem csak ellátja az ön szükségleteit és jól használható, de meg is kell győznie a lehetséges vásárlókat; ez lenne a végcél.

weboldal készítés otthon

1. Tervezze meg a weboldalát

2. Készítse el a designt – DIY vagy sem?

3. Gyártson lenyűgöző tartalmat

4. Áruljon az oldalán

5. Optimalizálja a keresést

Most, hogy el kell kezdenie a weboldalát, segíteni szeretnék, hogy sikeres legyen. Kész van? Kezdjünk neki.

1. Tervezze meg a weboldalát

Mielőtt belevetné magát a weboldal készítés ügyes-bajos dolgaiba, fel kell térképeznie a sikerhez vezető utat. Még ha már meg is van a kézzel fogható üzlete, azt a fajta személyiséget átültetni a netre igényel némi előrelátást.

Legyenek konkrét céljai - Weboldal készítés otthon útmutató

Ha be akar törni az online térbe, mielőtt meg kell találnia a célját. Nem elég csak annyit mondani, hogy „online akarok árulni,” vagy „akarok egy weboldalt.” Ehelyett, inkább kérdezze meg magától, hogy „Mit akarok elérni az üzletem által?” Talán jövedelmet, vagy havi látogatókat. Mindegy melyiket választja, győződjön meg róla, hogy ez összhangban van az üzletével.

MIKOR KITŰZI A CÉLOKAT, NE FÉLJEN APRÓ DOLGOKKAL KEZDENI, ÉS DOLGOZNI A NAGYOBB DOLGOKIG

Ha mérhető, elérhető célokat tűz ki, követhető lesz a cége sikere. Ahelyett, hogy kapásból egy millió Twitter követőt szeretne az első év végére, negyedelje ezt (és talán kezdjen valami kisebb számmal).

Nem tudja hol kezdjen? Itt van pár dolog, amit végig gondolhat:

  • Legyenek realisztikus céljai
  • Kidolgozottak legyenek a célok
  • Legyenek összhangban az üzlet céljaival
  • Legyenek követhetőek
  • Minden célhoz legyen egy határidő, ameddig el akarja érni azokat

Nem az a lényeg, hogy le legyen határolva, hanem hogy mértékkel álmodjon nagyot. De ha öntelt célokkal kezd mielőtt még meg lenne az esélye, hogy el is éri azokat, megkockáztatja, hogy később elveszti a lelkesedést, és nem lesz elég az, amit elér. És ne feledje, éppen weboldalt épít, hogy felhasználók milliárdjai elé tárja az üzletét. Egyértelműen kiszabott célokkal könnyebben tud kapcsolatot létesíteni a célközönséggel is.

Célközönség

Amilyen lenyűgözően hangzik, hogy hárommilliárd embert is elérhetne, pont annyira nem valószínű. Az a hárommilliárd ember mind egyedi személyiség nagyon különböző ízléssel, tehát jobb, ha meghatározza, kiknek is szeretné első sorban eladni a termékeit, amit pedig összhangba kell hoznia a piaccal, amin dolgozik. Fontos, hogy aprólékos legyen az online jelenléte, hogy kapcsolatot tudjon létesíteni a fogyasztókkal.

HA TÚL SZÉLES KÖRBEN MOZGUNK, NEHÉZ JÓL MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐ IDENTITÁST KIÉPÍTENI – PLÁNE OLYAT, AMIT A CÉLKÖZÖNSÉGRE SZABUNK

Milyen oldalt épít? Humoros vagy komoly szeretne lenni? Jogi tanácsokat ad, vagy játékfigurákat? Ha tudja, ki a közönsége, és rájuk szabja a nyelvezetét, azt jelenti, hogy jobb esélyekkel tudja rávenni őket a vásárlásra – ez lehet tényleges vásárlás, feliratkozás, megosztás, vagy bármi, amit a kívánt cél takar.

Weboldal készítés otthon

weboldal készítés otthonról

Keltse fel a közönség érdeklődését

Mondjuk, hogy el akar kezdeni egy oldalt, ahol személyre szabott pólókat ad el bolondos képekkel és humoros feliratokkal. Hogyan akarja megfogni a vásárlóit – a már meglévőket, és a potenciális újakat -, ha már tényleges vásárlásról esik szó? Talán nem jó taktika a száraz szavakra hagyatkozni, ha éppen a jópofai logóit akarja elmagyarázni. Nézzünk két opciót, és nézze meg, melyiket preferálná:

Első opció: Próbálja ki kevertszálas pamut férfi pólónkat. Tizenhat különböző szín érhető el hat különböző méretben, XS-tól XXL-ig. Van egy aranyos, tüsszentő panda az elején.

Második opció: Rumpelstiltskin leleményességével szőve, ezek a kényelmes pólók kellemesen simogatják majd a bőrét, akár egy teljes napon keresztül. A hapcizó panda pedig garantáltan internethíressé varázsolja majd – egy időre.

 

Ön szerint melyik tetszene jobban a közönségnek? Miért vannak az oldalán? De még fontosabb: melyik verzió bátorítaná vásárlásra őket? Nem ugyanazt a nyelvet használjuk minden üzletághoz, ne féljen kipróbálni különböző módszereket, amíg meg nem találja a megfelelőt.

Weboldal készítés otthon 2

weboldal készítés árak debrecen

Ismerje a közönséget

Töltse ki a következő kérdéssort, hogy jobb képet kapjon a célközönségéről.

  • Nem és kor (pl. 20 éven felüli nők)
  • Érdeklődési kör és hobbi (pl. gördeszkázók)
  • Terület (pl. Észak-keleti államok)
  • Hozzáállás és személyiség (pl. humoros)
  • Foglalkozás és bevétel (pl. egyetemi hallgatók, kevesebb, mint évi 40 ezer dollár)

Ezek kombinálásával megkaphat egy demográfiai és pszichografikai átlagot, ami segít leszűkíteni a közönséget, és még azt a lehetőséget is megadja, hogy személyre szabja a tartalmat, amit gyárt, és potenciálisan még a termékeket is, hogy megkönnyítse a cselekvést – vásárlás, megosztás, feliratkozás – a fogyasztóknak. Sokan tartják a Webnode szerkesztőt szuper ingyenes ötletnek, ha ingyen weboldal készítés lenne a kitűzött cél. Azonban szeretném felhívni a figyelmet, hogy a Webnode rendszerében nem szabhatunk mindent igényeinkre, mint pl. WordPressben, Diviben vagy az Elementorban. Érdemes megtekinteni ezeket az eszközöket és mérlegelni.  

Válasszon domain nevet - Weboldal készítés otthon útmutató

Ezt nem szabad könnyelműen venni. Mindegy, hogy épp új céget alapít, vagy már van egy meglévő, ez igaz mind a két esetre: a domain névnek képviselnie kell magát a márkát. És mivel több, mint egy milliárd weboldal létezik most az interneten, megtalálni a tökéletes domain nevet nem egyszerű.

Ne korlátolja le magát azzal, hogy csak olyan domain nevet keres, ami .com-ra végződik. Több száz új térségre vagy iparágra specifikálódott domain végződés, ami így tökéletesen reprezentálná önt, hogy mit csinál, és hol csinálja.

Ha például ekereskedelemmel foglalkozó oldalt indít éppen, próbálja meg a .shop vagy .store végződést. Ügyvéd? Nézze meg a .legal vagy .lawyer végződést. Kisállatokkal foglalkozik? .pet is létezik. Vízvezeték szerelő? Még .plumbing is létezik, ami éppen önre vár. A csillagos ég a határ, ne korlátolja le magát a megszokás kedvéért.

Ezen felül, egy jól működő domain névnek meg kell felelnie a következő listának is, attól függetlenül, hogy mire végződik:

  • Garancia a márkájának
  • Pontosan reprezentálja önt, és amit csinál
  • Meg kell ragadja a felhasználók figyelmét

Egyszerű, ugye? Nézzünk pár tippet, hogy megtalálja a megfelelő szöveget a .pet, .plumber, vagy .lawyer elé. Ajánlanám a Dotroll-t mint magyar domain szolgáltatót. 

10 tip a tökéletes domain névhez - Weboldal készítés otthon útmutató

  1. Legyen egyszerű gépelni. Nem akarja, hogy a felhasználói valahol máshol kössenek ki, mert beleírta a nevébe a néma „T” hangot.
  2. Legyen rövid. A „supercalifragilisticexpalidocious”-t hagyja meg Mary Poppinsnak.
  3. Használjon kulcsszavakat. Ha lehet, legyen benne a termék vagy szolgáltatásra vonatkozó kulcsszó.
  4. Célozza be a területét. Gondolkodjon területileg is, ez segíthet a célközönségen is.
  5. Ne legyenek benne számok vagy kötőjelek. Ezeket a gombokat nem nyomkodjuk olyan gyakran, mint a betűket; a felhasználónak ne kelljen dolgoznia azért, hogy megtalálja.
  6. Legyen megjegyezhető. Ha kitűnik a tömegből, az mindig jó.
  7. Kutasson. Ne ragadjon le az első eszébe jutó variációnál, csak mert fülbemászó; kérdezze meg a barátai és családja véleményét.
  8. Használja a megfelelő végződést. Ne ragadjon le a .comosok között.
  9. Védje meg a márkáját. Érdemes lehet lefoglalni pár olyan domain nevet is, ami csak egy kicsit különbözik; ezzel is védve a saját oldalát.
  10. Cselekedjen gyorsan. Minden nap regisztrálnak új domain neveket. Ne várjon túl sokáig, vagy az önét is elhappolja valaki.

Ha mélyenszántóan meg akarja ismerni az összes lépést, akkor keresse a Godaddyt.

Kutasson a design ötletek között

Most, hogy megvannak a célok, megvan a célközönség, megvan a domain név, már kezdhet is, ugye? Majdnem. Mielőtt még nekiesne az oldalnak, és elindítaná, végezzen egy kis felderítést.

A legjobb hely erre, pedig a konkurencia. Figyeljen a következőkre:

  • A betűtípusok és színek, amik imponálnak
  • Az elrendezés, és általános hangulata az oldalnak
  • A videók, képek és más grafikák használata
  • Hány oldalt használnak
  • Mennyi szöveget használnak egy oldalon
  • Könnyű navigálni vagy sem
  • Optimalizálva van-e mobiltelefonokra (úgy kéne, hogy legyen)

Nehézkesnek vagy könnyűnek tűnik? Könnyen meg lehet találni rajta, amit az ember keres, könnyen el lehet végezni rajta a feladatokat? Úgy általánosságban, az a lényeg, hogy jegyezze meg, mi működik másnak, és mi nem, hogy ne használjon olyan dolgokat, amikbe mások már belebuktak. Írjon listát arról, hogy mi tetszett, és tartsa a keze ügyében a következő lépések alatt.

Viszont: A trendek gyorsan változnak, legyen kész rá, hogy néha meg kell néznie a többiek oldalát, hogy lépést tudjon velük tartani.

Gyors lista: Tervezze meg a weboldalát

Vegyük át, miről volt szó eddig.

  • Írja le a céljait
  • Találja meg a közönségét
  • Legyenek ötletei a domain nevet illetően
  • Keressen és regisztráljon domain neve(ke)t.
  • Kutasson design szempontból is
  • Írjon listát a kedvenc design elemeiről.

Eltelt idő: 1-3 óra

SZERETNE EGY WEBOLDALT ÉS MINDENT AMI ITT LE VAN ÍRVA?

2. Készítse el a designt – DIY vagy sem?

Mostanra elvileg teljesen megértette, hogy a weboldal készítés nagyon fontos lépés, és már meg is vannak hozzá az alapok. De mi jön most? A legjobb, hogy vannak különböző opciók. Vagy maga kezdi el építeni (DIY) vagy felbérel valakit, aki megteszi önnek (DIFM). Mielőtt ebbe belemennénk, először beszéljünk a weboldal alapjairól – a szolgáltatóról.

Több opciót is mérlegeljen

Képzelje el az oldalt, mint egy házat. A domain az utca neve, a telek pedig a szolgáltató.

Mindegy, mennyire jól van megépítve a ház, ha az alapozás gyenge, rengeteg problémát okoz.

Egy jó szolgáltató, attól függetlenül, hogy ön építi a weboldalt, vagy egy szakember csinálja, nagyon lényeges a teljesítmény szempontjából. Hogy sajátkezűleg épít egy egyszerűbbet, vagy használ valami Tartalomgyártó rendszert (CMS), mint amilyen a WordPress is, az mindegy, a lényeg, hogy a kulisszák mögött minden rendben menjen. Egy webáruház készítése során külön oda kell figyelnünk az egyediségre. 

Weboldal készítés otthon 4

weboldal készítés árak debrecen

Weboldal készítés otthon 5

honlapkészítés-árak-debrecen

Weboldal készítés otthon 6

honlapkészítés-árak-debrecen

Weboldal készítés otthon 3

Weboldal-készítés-az-alapoktól

Építsen oldalt DIY

Gondolja végig a következőket, mielőtt bármelyikre is beruházna:

  • Megbízhatóság – mindegy, az ön oldala mennyire jó, ha a szolgáltató lassú, vagy összeomlik.
  • Támasz – mi történik az oldalán hajnal kettőkor? El tudja érni a szolgáltatót, vagy egy teljes napot kell várnia, hogy megoldjon egy problémát?
  • Tárhely – ez lényegesen függ attól, hogy milyen fajta oldalt épít, de ha nagy tárhelyre van szüksége, körültekintően kell választania.
  • Sávszélesség – ez a tárhellyel kéz a kézben jár. Minél nagyobb az oldal, annál nagyobb sávszélesség kell.
  • Terhelhetőség – mivel minél több látogatót szeretne, válasszon olyat, aki nem omlik össze a terheltség alatt.
  • Biztonság – ezt talán magyarázni sem kell; nem jó buli, ha feltörik az oldalt, vagy vírusos lesz az alap.
  • Tartalék – bármi megtörténhet, és meg is történik; fontos, hogy az oldala visszaállítható legyen.

Megjegyzés: Ha egy oldal építőre támaszkodik, olyat válasszon, aki már eleve ígér szolgáltatót is.

Most érkeztünk el a mókás részéhez a dolognak – megépíteni az oldalt 

Van rá néhány opciót, amit érdemes megfontolni, mielőtt az ember ténylegesen nekikezd, de a cikk kedvéért kettőre szűkítem a kört: weboldal építő és WordPress.

WEBOLDAL ÉPÍTŐ

Ha önmagát nem gondolja kifejezetten technika-gurunak, és nincs meg az alaptőke ahhoz, hogy felbéreljen valakit, aki megépíti az oldalát, a weboldal építők egy jó opció lehet, például a GoDaddy’s GoCentral Website Builder [https://www.godaddy.com/websites/website-builder]. Adjon hozzá képeket, testreszabhatja az oldalakat, beépítheti a Facebook oldalát, hozzáadhatja az email címét, és más hasznos funkciókat, egy nagyon egyszerű kezelőfelületen. Még mobilról is felépítheti, akár egy óra alatt is. Plusz, a GoCentral automatikusan optimalizálja az oldalát a keresőmotoroknak.

Amit ajánlok: Kisebb cégeknek és vállalkozóknak tökéletes megoldás lehet, hogy gyorsan megteremtsék online jelenlétüket. Egyszerű kezelni, nem kíván szakértelmet, és remek oldalakat lehet vele készíteni.

WORDPRESS

Ha egy rugalmasabb, könnyebben irányítható felületet szeretne, aminek a kulisszái mögé is beláthat, a WordPress lesz a megoldás. Valamivel több technikai tudást kíván, mint a GoCentral. Nem kell megtanulni a programozást hozzá, van rengeteg beépíthető elem, amivel megteremtheti az oldalát.

Több, mint hatvan millió ember választotta a WordPresst az oldalához, amivel rengeteg anyagot kínálnak önnek is.

Amit ajánlok: Ha egy személyre szabható oldalt keres, a WordPresst válassza. Mindenféle elemeket és beszúrható design alkatrészeket találhat, amikkel még hasznosabb lesz az oldala, csak meg kell tanulni használni.

DIY ötletek - Weboldal készítés otthon útmutató

  1. Használjon letisztult, egyszerű designt.
  2. Válassza ki a színsémát, ami illik a márkájához és logójához.
  3. Jó minőségű képeket használjon.
  4. Könnyen olvasható betűtípust használjon.
  5. Legyen egyszerűen navigálható.
  6. Jól megírt tartalmat osszon meg.
  7. Ne felejtsen el elérhetőséget megadni.
  8. Optimalizálja az oldalát mobil eszközökre is.
  9. Legyenek feltűnően elhelyezett linkek a közösségi média oldalaira.
  10. Ne feledkezzen el a keresőoptimalizálásról.

Építsen oldalt: DIFM

  1. Ha valami másra szeretné inkább fordítani az idejét, például az üzlete vezetésére, és megvan a pénze, hogy felfogadjon egy szakmabelit, akkor ez lesz az ön útja. Mint, ahogy csak ön tudja vezeti az üzletét, vannak dolgok, amiket csak egy profi designer tud megcsinálni az oldalán.

    Ha nincs ideje lépést tartani a trendekkel és a technikával, fogadjon fel valakit,

    De ez is egy olyan üzleti döntés, amit előtte érdemes alaposan végigrágni. A GoDaddy’s Website Design Service erre is alkalmas lehet. Megcsinálják az oldalt, keresnek szolgáltatót és karban tartják az oldalt gyorsan és megfizethetően, hogy ön a lényegre fókuszálhasson.

    Hogy miket kell átgondolni döntés előtt?

    • Kikkel dolgoztak már?
    • Hova valósiak?
    • Mennyiért vállalják el?
    • Karban is tartják az oldalt, és frissítik is? Ez mennyibe fog kerülni? Önnek is lesz hozzáférése?
    • Milyen más szolgáltatást nyújtanak? (Tartalomgyártás, design, programozás stb?)
    • Megértik, hogy ön mivel foglalkozik?
    • Tudnak segíteni az oldal fenntartásán túl is? Keresőoptimalizálás, közösségi média stb.
    • Az oldala mobilon is alkalmazható lesz?

    Ezekre a kérdésekre mind válaszolnia kell (pozitívan), mielőtt eldöntené, kit alkalmaz a feladatra. Mindig egyértelműen kommunikáljon, hogy biztosan a várt eredményt kapja majd kézhez. Ha többet szeretne tudni, nézze meg ezt a cikket.

3. Gyártson lenyűgöző tartalmat

Mindegy, hogy azt szeretné, ha a látogatói feliratkoznának egy hírlevélre, vagy azt, hogy megvásárolják a termékét vagy szolgáltatását, olyan tartalmat kell gyártania, ami erre veszi rá az embereket. Jól használt szavak, megfogó képek – sokat nyomhatnak a latba. Ha érdeklik a részletek ajánlom figyelmébe a: “Weboldal készítés alapoktól / semmiből. Hogyan írjunk blogot?” cikkünket. 

Az üzlete története

Ha nem is tartja magát tehetséges írónak, lenyűgöző tartalmat hozhat létre, ami a márkájáért beszél majd. Egyszerű, mint az egyszer egy:

  • Hogy kezdte az üzletet
  • Fotó vagy videó önről/csapatáról munka közben
  • A munka menete
  • Érdekes leírás a termékéről vagy szolgáltatásáról
  • Egy anekdota, ami bemutatja a termékét, vagy szolgáltatását, és hogy miért lesz jobb tőle a vásárlónak

Weboldal készítés otthon 7

Weboldal-készítés-az-alapoktól
  • Kezdje el a designt

Tényleg ennyire egyszerű. Nézze végig a képeket (ha még nincs saját), és dobja rá a munkafelületre, böngésszen a sablonok és színsémák között – saját elemeket is hozzáadhat, például naptárat, blog vagy elérhetőségi oldalt, és nagyon egyszerűen kezelheti. A következő cikkben megtalál 20 ingyenesen letölthető weblap sablont: “20 Ingyenes Weblap Sablon – Szerezd be az egyiket és építsd meg saját weboldalad!“. 

Jövőbeli lépések: blogolás - Weboldal készítés otthon útmutató

Tudjuk, hogy éppen most kezd teljesen új weboldalba – és az utolsó dolog, amiért aggódni akar, az a blogolás. Ez teljesen rendben is van, de észben kell tartania, mint jövőbeli projekt, mivel a blogolás egy nagyszerű tartalomgyártási technika. Miért?

  • Kapcsolatot teremt a vásárlóival, és nem csak a már meglévőekkel
  • Megalapozhatja a jövőjét a szakmában
  • Ha zárolt posztokat tesz közzé, begyűjthet rengeteg email címet.
  • Hasznos információkkal láthatja el a vásárlóit
  • Erősítheti az oldala rangsorban elfoglalt helyét

4. Adja el az oldalát - Weboldal készítés otthon

Mindegy, hogy már van-e meglévő üzlete az interneten kívül, vagy éppen most veti bele magát az ekereskedelembe egy teljesen új üzlettel, termékeket és szolgáltatásokat árulni online mindig jó módja az új vevők toborzásának. Nem kell abban bíznia, hogy az emberek elsétálnak-e az üzletéig, máshogy is rávehetőek, hogy átlépjék a virtuális bejárati ajtaja küszöbét.

webshopokkal nagyon könnyen lehet profitot generálni, és terjeszteni a lefedettségét, és a vásárlók figyelmébe ajánlani az üzletét.

Ilyen egyszerű akár világszerte vásárlókat szerezni. És míg nyilvánvalóan nem tartozik a célközönségébe mindenki, akinek van internethozzáférése, természetesen úgy kell alakítani a webshopját, hogy az újabb és újabb vásárlókat vonzzon, míg a törzsvásárlókat is megtartja.

Meggyőző termékfotók és leírások

A termékek az online boltjának a lényege. Nem elég, ha posztol egy képet, és melléírja az árat. Minden képnek jó minőségűnek kell lenni, egy hozzátartozó leírással, amiben benne van a termék minden részlete és előnye.

Amikor a termékeit fotózza, fontos észben tartani:

  • Használja a napot, vagy természetes fényt, amennyiben lehetséges.
  • Több szögből is fotózza le.
  • Érdemes lehet a fotózáshoz kiegészítőket is vásárolni, hogy a lehető legjobb képeket tudja készíteni.

Nem kell milliókat beleölni, vagy díjnyertes fotókat készíteni. Ha van egy okostelefonja, már nagyszerű képeket készíthet. Legyen jó a háttér, a világítás, és a közönségéhez igazodva készítsen képeket.

Mikor a termékleírásokat készíti, szintén a közönség legyen a fókusz: fel kell sorolni a részleteket, de a szavakkal el is kell adja a terméket, amiben a személyes tapasztalatok is segíthetnek.

Sok cég csak arra hagyatkozik, hogy milyen részleteket kell közölni egy termékről (anyag, szín, méret stb.), és teljesen elfeledkeznek a többiről.

Ha az ideális vásárlóra gondol, könnyebb; csak emlékezzen arra, hogy el kell neki magyarázni, hogy miért kell neki az a termék. Az organikus szójagyertyái csodálatosak, de még jobbak, ha az aromái elősegítik a pihenést.

honlapkészítés-árak-debrecen

Fizetési lehetőség

Az oldal fajtájától függően, a fizetési lehetőségek eltérhetnek. Ezeket az irányelveket érdemes követni minden oldal esetében:

Azok a vásárlók, akik nem értik a vásárlás menetét, gyakran végül nem vesznek semmit. Az oldalnak segítenie kell a vásárlókat, fel kell kínálni több opciót is (bankkártya, hitelkártya, PayPal stb.).

Pro tip: Használjon SSL-t, hogy biztonságos legyen a vásárlás. Védje meg a vásárlók adatait, hogy megbízzanak önben, mert így nagyobb eséllyel vásárolnak. A Shopify rendszerében, vagy akár a WooCommerce WordPress pluginnal szuper oldalakat lehet létrehozni és mind tartalmazzák a fizetési integrációkat. ( a Payment Gateways-t kell keresni). A Shopify havi díjas, 8 k/hónap, ha aktív az üzletünk. A WordPress még mindig ingyenes. 

Weboldal-készítés-az-alapoktól

Szállítás

Ha tovább akarja csökkenteni annak az esélyét, hogy az emberek kosarában maradjanak a termékek, biztosítsa, hogy a szállítás biztonságos, és ha lehet, legyen ingyenes szállítás. A Walker Sands Future of Retail szerint, 10-ből 9 ember (egy 1400 fős kutatásban) számára az ingyenes szállítás volt a legmeggyőzőbb indok a vásárlásra. Ami szinte hihetetlennek tűnik, mert ezek szerint a vásárlók 90%-a azért már hajlandó vásárolni, ha nincs szállítási költség.

Ha ez nem opció, mindig választhatja, hogy minimális összegért, vagy súlyarányban árazza a szállítást. Habár az ingyenes a legjobb opció, bármit is tesz, azt a vásárlóért tegye.

Általános szerződési feltételek

Lényegében mindegy, mit árul, mindig kell, hogy legyen az oldalon egy általános szerződési feltételek, amit átböngészhetnek az érdeklődők. Ez önt is és a vásárlót is védi, és így ön szabhatja meg a feltételeket. Aminek mindig benne kell lennie: különleges díjazás és adózás, visszatérítési szabályzat, szállítási feltételek, szerzői jogvédelem, lemondási lehetőségek, és annak részletei. Végezzen egy kis kutatást, hogy eldöntse, mi kerül bele és mi nem. A TermsFeed oldalon még generálhat is egy sajátot, csak azt ne felejtse el, hogy ezt időnként frissítenie is kell.

Vélemények - Weboldal készítés otthon útmutató

Minden elégedett vásárló egy esély az ötcsillagos pontozásra. A vásárlói véleményeket érdemes lehet felhasználni, mivel a többi vásárlót is vásárlásra késztethetik, és mivel nekik nem érdekük a jó vélemény írása, alapvetően megbízhatóak. A Search Engine Land kutatása szerint a vásárlók 88%-a olvassa el a korábbi véleményeket, mielőtt eldöntené, hogy vásárol. Ez az oldalnak egy olyan eleme, amit nem engedhet meg magának, hogy kihagyjon. Tegyen fel kérdéseket; vásárlás után ajánlja fel a lehetőséget a véleményezésre, küldjön emailt, vagy készítsen kérdőíveket. Hívja fel a figyelmet a lehetőségre.

SZERETNE EGY WEBOLDALT ÉS MINDENT AMI ITT LE VAN ÍRVA?

5. Keresőoptimalizálás - - Weboldal készítés otthon

Most, hogy van egy oldala, azon kell dolgoznia, hogy azt meg is találják az emberek, mivel az internet egy nagyon kompetitív hely. Itt jönnek képbe az olyan keresőmotorok, mint a Google meg a Bing. Nem elég, ha az ember egyszerűen csak jelen van a neten, néhány alapvető irányelvhez alkalmazkodni kell, hogy az oldalát meg is találják, tehát jó helyet kapjon a találati sorrendben.

A jó hír az, hogy már van egy hatalmas előnye, mivel releváns tartalmat gyártott – olyat, ami tetszeni fog az embereknek, tehát rá fognak keresni a szolgáltatásaira. Ha folyamatosan gyárt tartalmat, azzal már vonzza a látogatókat.

És most a keresőoptimalizálásról (SEO).

A SEO az a folyamat, amikor az ember próbálja növelni a forgalmat az oldalán azzal, hogy minél jobb helyet próbál szerezni a keresési rangsorban, amit a Google-höz hasonló oldalak felállítanak.

Mind ismerjük a Baseball álmok híres mondását: „Ha megépíted, majd jönnek.” A varázslatos baseball gyémántokkal ellentétben, az, hogy az embernek van egy oldala, még nem jelenti azt, hogy az emberek meg is találják. De hála az égnek erre is vannak trükkök.

Hogy működik a SEO?

A SEO lényege, hogy megalapozza a saját helyét az interneten. Hogy ezt megtegye, meg kell értenie a célközönsége alapvető működését, és javítania kell a rangsorban elfoglalt helyén. Az alapvető elvek:

Tartalom. Ezt már átvettük, de a jó tartalom a legfelsőbb hatalom az interneten. Ha meg tudja válaszolni a kérdést, amit a vásárlói feltesznek, jobb helye lesz a rangsorban.

Kulcsszavak. Meg kell találja a megfelelő kulcsszavakat. Válasszon az üzletéhez kapcsolódó kifejezéseket.

Linképítés. Kellenek linkek, amik önre mutatnak, kellenek linkek, amik kimutatnak az oldaláról, és a saját cikkein belül is mutasson link a többi cikkére. Mindig fontos, hogy a releváns és kapcsolódó tartalmakhoz csatoljon linket is.

Kép optimalizálás. Erről nagyon sokat lehetne beszélni, érdemes utánanézni kicsit (tipp: az alternatív szöveg egyezzen a kulcsszavaival).

Meta címkék. Ezek olyan információt hordoznak, amik segítik a keresőmotorokat, hogy leírják az oldalát, amikor felkínálják találatként.

Oldal navigáció. Minél egyszerűbben tudnak navigálnak a keresőmotorok az oldalán, annál jobb helyet kap majd. Minden linknek frissnek kell lennie, és könnyen navigálhatónak.

Oldaltérkép. Az oldaltérkép pontosan az, aminek hangzik: egy térkép, ahol az oldala minden eleme látható, és az is, hogyan lehet eljutni egyikhez-másikhoz.

Weboldal-készítés-az-alapoktól

Kulcsszavak - Weboldal készítés otthon útmutató

A megfelelő kulcsszó soha nem bonyolult. Néhány dologra kell koncentrálnia, hogy a lehető legmegfelelőbbet találja meg.

Gondolkodjon vásárlóként. Használjon erre szánt tervezőket, a Google-t, kutasson kicsit, hogy mire kíváncsi a közönsége.

Legyen pontos. Semmi értelme beállítani, hogy „cipők.” Hely, szolgáltatás, termék, piac – minél pontosabb, annál jobb.

Természetesen használja őket. Nem kell teletömni az oldalt, használja őket természetesen, nem kell forszírozni.

Ha ezekkel megvan, ahol csak lehet, használja a kulcsszavakat.

Képek optimalizálása

Már volt szó arról, mennyire fontos, hogy az ember használjon képeket. Most itt az ideje azt is megtudni, hogyan kell a Google-nek megmutatni, hol vannak a képek.

  • A kép nevében szerepelnie kell a kulcsszónak. Ha papucsot árul, nevezze el a képet „márkanév-papucs.jpg”-nek. Ne használjon nagy betűket, és minden szót kötőjellel válasszon el.
  • A kép helyére kerülő alternatív szövegben is legyen benne a releváns kulcsszó. „Márkanév Papucs.” Nagy betűk, nincs kötőjel.
  • A szövegnek és a kép nevének korrelációban kell állnia. A keresők össze fogják hasonlítani a kettőt, hogy tényleg az van-e a képen.

Következő lépések

Gratulálok, már túl is van az első lépéseken! De még itt nincs vége, még mindig van mit tenni és tanulni.

  • Legyen üzleti email címe – ez nagyon fontos, mert erről fogják megismerni. Bizalmat kelt a vásárlókban, hogy nem csak egy szedett-vedett márka, hanem komolyan lehet venni.
  • Email marketing is van – anyagilag a legjobban ezzel jár, és a potenciális eredmény miatt érdemes lehet felállítani egy hírlevél rendszert. Egy erős email marketing kampány tájékoztatja a vásárlókat, terjeszti a márka ismertségét, és emberivé teszi a márkát.
  • Használja a közösségi médiát is – ha nincs fent Facebookon, Twitteren és Instagramon, nincs. Nagyon fontos az online jelenlét, kisvállalkozóként is. És rengeteg lehetőséget rejt magában.
  • A blogolást se felejtse el – már korábban is említettük, de fontos hangsúlyozni. Nem csak a keresőoptimalizálás miatt fontos, de megalapozhatja vele a saját hírnevét is, és folyamatosan emlékezteti az embereket a jelenlétére.
  • A Google Analytics és az oldaltesztelés – mindig van hova fejlődni. Használja a Google Analyticset és különböző elemzőoldalakat, hogy mérje az oldala sikerét, és javíthasson a hibákon.
  • Online biztonság – ha megvan az oldal, védje is meg. Állítson be SSL-t, hogy megvédje a vásárlók adatait, és segítsen a saját helyén a rangsorban. Védje meg a vírusoktól és hackerektől is. Ebbe pénzt is megéri belefektetni.

Ha segített a "Weboldal készítés otthon A-tól Z-ig listája: 5 lépéses útmutató!" cikkünk kérlek oszd meg másokkal is Facebookon, hogy a barátaid, ismerőseid is tudják elolvasni a gondosan összegyűjtött információkat.

SZERETNE EGY WEBOLDALT ÉS MINDENT AMI ITT LE VAN ÍRVA?