Ön is lehet SEO szakember! Hogyan legyen jobb helyünk a Google rangsorban?

Mielőtt máshoz fordulna segítségért keresőoptimalizálás tekintetében érdemes elolvasnia ezt a cikket, mivel önből is lehet SEO szakember! Néhány egyszerű lépést követve növelheti jelenlegi weboldala ingyenes forgalmát. Semmi nem olyan frusztráló, mint látni, hogy a weboldala a sokadik oldalra csúszik a Google rangsorolásában, a folyamatos erőfeszítései ellenére is. Tudom, mert már többször voltam így.

Néha úgy érződik, bármit is csinál, nem működik. Úgy tűnik, a Google utálja az oldalát, és nem tudja miért.

Ha ez ismerősen hangzik, akkor a jó helyen van.

Ebben a cikkben végig veszem a lehetőségeit egyértelműen, hogy hogyan javíthat az oldala rangsorban elfoglalt helyén, és hogyan lehet nagyobb forgalma az oldalon.

Az alapvető eljárás:

  • Találja meg mely kulcsszavak nem lendítik előre az oldalát
  • Találja ki, más oldalakat miért sorol előrébb
  • Verje le azokat az oldalakat
  • Pihenés és ismétlés

Mielőtt még elkezdeném bemutatnám kapcsolódó cikkünket: “Keresőoptimalizálás Alapjai – Weboldal készítés Debrecen – SEO Tippek Kezdőknek

Na kezdjünk bele. 

Első lépés: Találja meg mely kulcsszavak nem lendítik előre az oldalát. Iktassa ki őket akárcsak egy SEO szakember tenné

A legtöbb keresőoptimalizálással (SEO) foglalkozó szakember azt vallja, hogy a második oldalról is az elsőre kell verekedni az oldalt. Ez logikusnak tűnik, de vannak hátulütői:

  • Nem mindig egyszerű +10 helyet ugrani a listán
  • Nem csak az kéne legyen a célja, hogy az első oldalas találatok között szerepeljen

Az első pontot nagyon nem is kéne magyarázni. Gondoljon csak bele:

Egyszerűbb két pont lemaradással megnyerni egy meccset, mint tíz pont lemaradással.

Ami a második pontot illeti, nézze meg az alábbi görbét az első néhány Google találatról:

seo alapismeretek

Ahogy látja, a rákattintás esélye exponenciálisan csökken, ahogy haladunk lejjebb. Ez azt jelenti, hogy ha csak egyet is mozdul előre ötödikről negyedikre, akkor is nagyobb lesz az adatforgalma, mintha tíz helyet lépne előre huszadikról tizedikre.

És nem is kis különbségről beszélünk.

Ötödikről negyedik helyre: +210 látogató/hónap

Huszadikról tizedik helyre: +8 látogató/hónap

Megjegyzés: ez egy átlagos görbe alapján van számítva, az eredmény kulcsszavanként változó.

Tehát, meg kell találnia azokat a szavakat, amikkel már eleve az első oldalon landol, és azokkal kell tovább dolgoznia.

Ehhez pedig tudom ajánlani az Ahrefs Site Explorert , ahova csak be kell másolnia a domain nevét, rákattintania az „Szervezett kulcsszavak” oldalra, kiszűrnie azokat a kulcsszavakat, amelyek szerint a 2-10. helyek valamelyikén landol. Ha esetleg érdekelné egy egyedi ajánlat keresőoptimalizálásra, keressen fel. 

Végül, mivel csak az igazi rangsort akarja látni, szűrjön ki mindent, amit a SERP miatt lát; kattintson a „kizár” gombra, válassza ki a „minden tulajdonság” opciót, majd kattintsa be a „csak céllinkes” opciót.

Második lépés: Találja meg a kulcsszót, amivel előrébb szeretne kerülni, majd írjon rá blogcikkeket pont úgy, mint egy SEO szakember

Minden kulcsszó ezen a listán olyan szó, amivel már szerepel a rangsorban, csak nem jó helyen. Tehát tud még fejlődni.

A következő lépés, hogy addig faragja a listát, amíg meg nem találja azt, amivel a leginkább fejlődni akar.

Nincs értelme olyan szavakkal dolgozni, amikkel nem tud rendesen fejlődni, vagy amikkel nehezen menne a munka. Tehát itt van néhány tipp arra, hogy mit keressen:

a) Kulcsszavak, amik már eleve nagy forgalmat generálnak

Általában elmondható, hogy a lista elején szereplő szavak a legjobb célcsoport, ha meg akarja találni a legalkalmasabb kulcsszót. Mivel ők már eleve vonzzanak embereket.

Itt a kiszűrt lista az Ahrefs blogra:

seo szolgaltatasok

Ha egy kicsit figyel a „forgalom” oszlopra, észreveszi, hogy van pár kulcsszó, ami már eleve rengeteg forgalmat generál a posztok körül, annak ellenére is, hogy nem tökéletes a besorolásuk.

Mivel már egy akkor is több kattintás várható az oldalon, ha eggyel jobb helyre kerül az oldal, nem kell sokat előrelépni, hogy drasztikus változásokat lássunk.

b) Kulcsszavak magas keresési rátával - Ön is meg tudja találni melyik kulcsszónak van forgalma

Már egy helynyi előrelépés is megduplázhatja az oldala forgalmát, akkor is, ha csak egy kulcsszót vizsgálunk. De a dupla semmi is semmi. Éppen ezért javasolom a weboldal készítést, mely velünk lépésről lépésre történik.

Nézze meg a „volume” oszlopot, hogy biztosra menjen, hogy az adott keresőszónak van értéke.

c) Alacsony nehézségű szavak

kulcsszavak nehézsége (KD) a mi kulcsszavunk nehézségének foka. 0-100-as skálán mozog; száz felé kerülnek a nehezebbek, az elejére pedig a könnyebbek.

Tehát egy ötvenes szót nehezebb jó helyre sorolni, mint egy huszast.

Éppen ezért kell átbogarászni a KD oszlopot is, és az alapján is felállítani egy prioritási listát.

seo tanacsado

d) Kulcsszavak jó üzleti értékkel - Ami frappáns az forgalmat hoz, gondolkozzon akár egy SEO szakember

Nincs értelme olyan szavakkal dolgozni, ami aztán nem hoz jövedelmet, ezért is fontos üzleti érték szerint is rangsorolni. Képzelje el, hogy van egy cukrászdája New Yorkban. Ha a „New yorki cukrászda” kulcsszóra első helyen adja ki a kereső, az nyilván többet ér, mintha a „sütirecept” kulcsszóra tenné ugyanezt, mivel az elsőre relevánsabb találat lesz, tehát az elsőnek nagyobb az üzleti értéke.

keresooptimalizalas

e) Márkátlan kulcsszavak

Most a harmadik felektől érkező márkázott kulcsszavakról lesz szó. Például, az Ahrefs blog egyik cikke „Google kulcsszó tervező” keresésre a hatodik helyen szerepel.

seo szakember

Ezt például még lehetne előrébb mozgatni. Viszont, ha kivesszük a SERP kereséseket, akkor kitűnik, hogy majdnem minden előttünk szereplő oldal a Google sajátja.

seo szakember

Mivel ez egy márkázott keresés, mivel a Google-nak van egy kulcsszó tervezője, ami szabadon használható . A Google saját oldalait pedig sosem fogjuk legyőzni a rangsorban.

f) SERP nélküli kulcsszavak, amelyek az ön oldala előtt állnak

A Google néha úgy hozza ki a SERP találatokat, hogy a cikk egy darabkáját meg is jeleníti, vagy az „emberek ezt is szokták keresni” rovatba illeszti. Mi ezt úgy vesszük, mintha a rangsorba illesztette volna.

De ha kiszűri a SERP-eket is, akkor kiderül, hogy csak azok előzték meg a cikket. Most, hogy ezt kiszűrhetjük, máris megváltozik az egész lista, ezért is kifejezetten javasolt a használata.

Harmadik lépés: Találja ki, más SEO szakember oldalait miért sorolja előrébb

Több száz indoka lehet, hogy egy oldal miért szerepel a keresésben hamarabb, mint az öné, de ez ne vegye el a kedvét. Sokan tanulmányozták már ennek okait, többféle szempontból is, és három fő dolgot találtak, ami összeköti a magas besorolást és jó adatforgalmat:

  1. A rá utaló domainek száma
  2. Az oldal fennhatósága
  3. A weboldal fennhatósága

Mielőtt belemennénk, van egy még fontosabb besorolási faktor, amivel foglalkoznia kell, ha jobb besorolást szeretne.

Keresési szándék

A Google célja, hogy a lehető legrelevánsabb találatokat adja ki. A teljes modelljük arra alapszik, hogy ők ezt meg tudják tenni, többmillió találat esetén is. Éppen ezért fordítottak annyi pénzt arra, hogy megértsék a keresések mögötti szándékot is: például, hogy miért éppen azt írta be az ember. Éppen ezért van, hogy a „link építés” kulcsszavakra adott első néhány találat nem cégek hirdetései vagy weboldalai, hanem útmutatók.

seo szakember

Keresési szándék és a Content

A Google tudja, hogy aki ezzel foglalkozik, az nem pénzt akar költeni, hanem megtanulni azt. Ezt mit jelent? Azt, hogy ha az oldala nem illeszkedik a keresési szándékhoz, akkor nem fogja jó helyre sorolni. Ezt a három C alkalmazásával lehet kiküszöbölni:

  • Content type – vagyis tartalom típus

Blogbejegyzések, termékek, kategóriák és megnyíló oldalakra lehet szétbontani.

  • Content format – vagyis tartalom forma

Inkább blogbejegyzésekre és a megnyíló oldalakra vonatkozik. A blogbejegyzések közül sok a „hogyan”, lépésről-lépésre, lista, vagy véleményformát követi. A megnyíló oldalak pedig sokszor lehetnek eszközszerűek.

  • Content angle – vagyis tartalom szempont

Ez pedig azt jelenti, hogy mennyire egyedi a tartalma. Ez adja el az oldalát a keresőknek, és bátorítja az embert arra, hogy felkeresse.

 

Ha az oldala nem illeszkedik a keresési szándékhoz, akkor ezt mindenekelőtt kell kijavítani, vagy már az előtt elvesztette a csatát, hogy abba belekezdett volna.

a) A rá utaló domainek száma

Több milliárd oldalt tanulmányoztunk, és egyértelmű összefüggés van a rá mutató domainek és a besorolás között.

Általánosságban elmondható, hogy minél többen mutatnak rá, annál könnyebb megmászni a rangsort. Hogy megtudja mennyien mutatnak az ön oldalára, tekintse meg az Ahrefs oldalt, vagy bármelyik más SEO Backlink elemző eszközt. 

Például, a mi oldalunk a hetedik helyen van a „SEO eszközök” keresés szerint, és 65 oldal mutat ránk. De, akik előttünk vannak, azokra háromszor-négyszer ennyien mutatnak! Ebből tudjuk, hogy min kell változtatni, és mire kell figyelni. Viszont, ha tovább tanulmányozzuk, kiderül, hogy nem csak ezen kell változtatni.

b) Az oldal fennhatósága

A Google algoritmusa a PageRanken alapszik, ami hatásosan ismeri fel az oldalak hátterében álló fennhatóságot. A Google beismerte, hogy a PageRank nagy befolyással van az algoritmusukra, két évvel ezelőtt.

De sajnos, a Google már 2016 óta nem közli le a PageRank pontszámait, viszont az Ahrefs-nek van egy hasonló oldala, az URL Rating (UR) . A PageRankhez hasonlóan, az URL Rating is mind a háttérben futó linkek számát és minőségét is figyelembe veszi, ahogy a belső linkeket is, amit egy 0-100-as skálán helyez el.

c) A weboldal fennhatósága

A Google vegyes jelzéseket ad arra vonatkozóan, hogy a weboldal fennhatása rangsorolási tényezőként funkcionál e.

Viszont John Mueller azt mondta egy interjúban, hogy bizonyos elemeit használják, hogy feltérképezzenek dolgokat. Tehát mi lenne a válasz?

Az Ahrefsnek erre is van oldala, az úgynevezett Domain Rating (DR), ami talált összefüggést a rangsorolásban elfoglalt hely és a weboldal fennhatósága között, habár nem túl szoros.

seo szakember

A legtöbben, akik keresőoptimalizálással foglalkoznak, egyetértenének abban, hogy a Google használja a rangsorhoz.

Ha megnézzük a „designer ruha” keresőszavakat, nagyobb értéket kapunk. Ha vesszük az átlagos DR-t nézzük, akkor a legjobb átlag 80.4, míg a leggyengébb is 74.

Hogy most ez azért van, mert a kereső elvárja a nagy márkák jelenjenek meg a keresésnél, vagy mert a Google használja az oldal fennhatóságot, mint rangsorolási faktort, nem tisztázott.

Viszont, ami biztos, hogy erre a keresésre nem fog az elsők közé kerülni, ha csak nem egy nagy, mindenki által ismert márka, aminek nagy a „fennhatósága.”

Éppen ezért éri meg, ha az ember szemügyre veszi a DR oszlopot is.

Viszont, amit keres az az, hogy ez nem csak a nagy játékosok kulcsszava. Ha sok olyat lát, ami megelőzi, de nem sokba különbözik az ön márkájától, az egy jó jel – azt jelenti, hogy léphet előre a rangsorban. De azzal is tisztában kell lennie, hogy ez sokszor csak úgy lehetséges, ha ír egy nagyon kicsi fókuszú, fontos cikket.

Erre is látunk tökéletes példát, ha rákeresünk a „hogyan nevezzünk át képeket a SEO szerint” kulcsszavakra.

seo szakember

A legtöbb oldal, ami a keresések elején van olyan oldalakhoz tartozik, amik nagy márkák, de van egy, aki nem – az ötödik helyen, 50-es DR-rel.

Megjegyzés: ennek az oldalnak kevesebb rá mutató linkje van, és az UR pontja is kevesebb. Pontosabban a keresőoptimalizálás ajánlatainkról itt olvashat többet. 

Úgy tűnik, hogy az oldal azért tudott a nagy játékosok közé kerülni, mert nagyon fókuszált tartalmat gyárt, jobban, mint a többiek. Arról ír, hogyan kell átnevezni a képeket a SEO szerint, míg a többi oldal inkább általánosságban ír a SEO-ról – ami nyilván magába foglalja azt is, hogy hogyan kell helyesen elnevezni a képeket, de rengeteg mást is.

Ezért, mint mindig, meg kell állapítanunk, hogy ez nem egy egzakt tudomány. Használja a megérzéseit, és ítélje meg a helyzetet legjobb tudomása szerint, és aszerint válasszon stratégiát, és hogy mire koncentrál.

Negyedik lépés: Verje le a többi oldalt, amikor fontos - Nem kell zseninek lenni hozzá, az SEO szakember is a következőket tenné:

Mostanra már kell legyen némi elképzelése arról, hogy miért sorolják oda, ahova, és a most következő lépések pedig be kell fedjék a maradék fehér foltot. Ehez kapcsolódó cikkünk a “Vállalkozás kezdőknek” bővebben kifejti a kezdő vállalkozások nehézségeit, illetve segít ötleteket adni a jövő nagy terveihez.

Itt egy egyszerű útmutató:

Ha az önre mutató domainek száma a probléma

Építsen ki több olyan minőségi linket, ami önre mutat. Ilyen egyszerű.

Rengeteg módja van ennek is: vendégposztok írása, replikálja a konkurencia linkjeit, „felhőkarcoló” linkek építése, felkeresni azokat, akik link nélkül említik stb.

Ha az oldal fennhatósága a probléma

Van két opció:

  • Többszintes hátországot építsen
  • Adjon hozzá „erősebb” és relevánsabb belső linkeket az oldalához

Általánosságban szólva, ha erősebb belső linkeket ad hozzá, az a leggyorsabb és legjobb opció, ha úgy tűnik, hogy az oldalának szüksége van egy kis lökésre. Amíg kiépíti ezt a rendszert, és ez nem áll fel, addig az oldala szenvedni fog.

Persze, megteheti mind a kettőt. Az oldal fennhatóságán az oldal betöltési ideje javíthat. Ha kíváncsi arra, hogyan legyen gyorsabb a honlapja tekintse meg ezt a weboldal teszttel egybekötött cikkünket. 

Ajánlott olvasmány: Belső linkek a keresőoptimalizáláshoz: Útmutató 

Ha a weboldala fennhatósága a fő probléma

Ezt a legnehezebb megoldani, mert ez telik a legtöbb időbe.

Ha a DR pontok miatt rangsorolnak előrébb oldalakat, akkor lehet az lesz a legjobb megoldás, ha „egyszerűbb” kulcsszavakat keres. Meg lehet nyerni a SERP-et oldal szinten. Ez azt jelenti, hogy több belső és külső linket is ki kell építenie. Ha ezt folyamatosan meg tudja tenni és figyelni, akkor a DR pontjai javulni fognak, természetes velejáróként. Ez általában javítja az oldal lehetőségeit a sokkal kompetitívebb kulcsszavak esetében.

Ötödik lépés: Kövesse figyelemmel a besorolást

Talán említeni sem kell, hogy ha előrébb szeretne szerepelni a Google rangsorolásában, akkor azt figyelemmel is kell követnie. Különben az erőfeszítései semmit nem fognak érni.

Ehhez tudom ajánlani az erre kifejlesztett Ahrefs Rank Trackert. A “Weboldal Készítés Otthon” cikkünkben olvashat arról, hogyan készül el a honlapja A-tól Z-ig.

Akár 10,000 kulcsszót is tud vele követni (a tervétől függetlenül). Én általában csak az első oldalt bogarászom, minden keresés esetében.

Válassza ki a „Kulcsszó hozzáadása” opciót, illessze be vagy gépelje be a kulcsszót, amit követni akar, válassza ki az országot, amiben követni akarja, majd nyomjon rá a „kulcsszó hozzáadására.”

seo szakember

Hatodik lépés: Pihenjen és ismételje meg – más kulcsszavakkal

Ha egy kulcsszóra jól teljesít, az remek. Ha többre is, az még jobb.

Tehát ha ez a módszer önnek működött már egyszer, érdemes újra és újra végigmenni a listán más-más szavakkal, akár ciklikusan is. Idővel több száz kulcsszóra is az első találatok között találhatja az oldalát, amivel lenyűgöző forgalmat generálhat.

De mielőtt teljesen függővé válna…

 

A rangsort túlértékelik; a forgalom a lényeg

Az első tíz oldalt kielemeztük, több mint százezer kulcsszó esetében, és arra jöttünk rá, hogy az első helyeken rangsorolók forgalma csak 49% körül mozog.

Ha hiszi, ha nem, a keresőoptimalizálás sem csak arról szól, hogy első helyre kerüljön. Hogy ezt illusztráljuk, nézze meg az alábbi képernyőfotót, amit a „kulcsszó kutatás” elemzéséről kapunk.

Ha megnézi, kiderül, hogy a bekeretezett találat csak a harmadik, mégis 3-7-szer annyi forgalma van, mint az első kettőnek. Egy jó SEO szakember mindenre oda kell figyeljen.

Ez két okból történhet meg.

Az első, hogy több kulcsszóra jelenik meg az elsők között, mint a másik kettő – ami ebben az esetben 2600-at jelent. (Ha a kulcsszó oszlopra kattint, megnézheti.)

A második, hogy a kulcsszavak, amikre az elsők között dobja ki a kereső, magas értékkel rendelkeznek, tehát azokból a kulcsszavakból is nagy forgalom érkezik.

Gyakorlatilag, erre a kulcsszóra kapott forgalom, csak az USA-ból érkező forgalom 6,4%-át teszi ki.

A maradék 92.5% (több, mint tizenhétezer látogató havonta) más kulcsszavak miatt érkezik.

Lezárásként

Elsők között találni magunkat a Google szerint nem agysebészet. De néhány kulcsszó esetében nehezebb, mint másoknál. Ezért van értelme figyelni a kulcsszavak teljesítményét, azokat is, amik esetében nincsen versenyhelyzet. Innentől már csak azon múlik, hogy ki tudjuk-e deríteni, a többi oldal miért végez hamarabb a rangsorban, mint a mi oldalunk, és meg tudunk-e tenni mindent, hogy kijavítsuk a hibákat.

Kapcsolódó cikkünk: “Keresőoptimalizálás Alapjai – Weboldal készítés Debrecen – SEO Tippek Kezdőknek