Moon Pie Design

WordPress Keresőoptimalizálás alapjai

A WordPress keresőoptimalizálás alapjai nem okoznak túl sok fejtörést, azonban elég szépen bele lehet folyni és napokat, heteket vehet igénybe egy weboldal megfelelő optimalizálása. Mielőtt elkezdem, fontos, hogy valamivel tisztában legyen: A keresőoptimalizálás időt vesz igénybe.

Ez alatt nem feltétlenül azt értem, hogy napokat kell gép előtt töltenie csak és kizárólag ezzel foglalkozva. Úgy értem, hogy akármit is tesz, sok bitnek kell még lefolyni a neten, amire nagyon szép eredménye lesz.

Fizetős hirdetéssel elérheti, hogy ma még sehol sincs az oldala, de holnap már megjelen a google találatok első oldalán. Az SEO más. Arról szól, hogy ingyen legyen jó pozícióban, egyszerűen azért, mert jó a honlapja. Legalább hetek, de akár hónapok kellenek ahhoz, hogy ezt elérje.

Ez a cikk arról szól, hogy általánosan mikre érdemes figyelni. Főleg WordPress SEO-ról lesz szó, de a tudás nagy részét máshova is át lehet ültetni.

Hogyan optimalizáljam a honlapomat?

Melyek a WordPress keresőoptimalizálás alapjai? 

Ezekre kap választ:

keresőoptimalizálás-alapjai-wordpress

Melyek a WordPress keresőoptimalizálás alapjai? Mi a SEO jelentése?

A WordPress keresőoptimalizálás alapjai: Angolul Search Engine Optimization, azaz SEO, a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítási folyamata. Itt arra törekszünk, hogy egy adott kifejezésre minél előrébb szerepeljünk az organikus, normál találatok között.

Mik a WordPress keresőoptimalizálás alapjai?

Azt, hogy egy kifejezésre egy weboldal hányadik helyen szerepel, azt sok tényező befolyásolja. Ezek közül jelenleg ez tekinthető. Részletezzük.

Melyek a fő SEO elemek?

Felsorolhatjuk itt a technikai SEO-t, a tartalmi SEO-t és az oldalunkra hatással levő külső keresőoptimalizálási technikákat.

Hogyan működik a Google rangsor?

A Google és a többi kereső számos, akár több száz faktort is figyelembe vesz, amikor kialakítja a találatok végső rangsorát. A Google rangsorolása függ attól is, hogy milyen böngészőt (Mozilla, Chrome, Safari stb.) használunk, a böngészési előzményektől is, de akár a földrajzi elhelyezkedésünk is (ország, város stb) befolyásolhatja. Ebből a szempontból nehéz általános helyezéseket meghatározni.

A SEO jelentése (keresőoptimalizálás)

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization) a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítási folyamata. A forgalomszerzés egyik legfontosabb alappillérét képezi a WordPress keresőoptimalizálás és linképítés. Itt arra törekszünk, hogy egy adott kifejezésre minél feljebb szerepeljünk az organikus, normál találatok között.

Emellet a fizetett hirdetések a Google PPC (Pay-Per-Click) kategóriába tartoznak. Itt azért fizetünk, hogy adott kifejezésekre a mi tartalmunk jelenjen meg jó helyen a hirdetések között. A két kategória együtt alkotja a SEM-et (Search Engine Marketing) vagyis a Keresőmarketinget. Azt tehát érdemes látni, hogy a SEM nem más, mint SEO + PPC. Ezt nagyon sokan keverik, és a PPC-t is a SEO részeként tekintik. 

 

A WordPress keresőoptimalizálás alapjai

 Lássuk csak a WordPress keresőoptimalizálás alapjait: Azt, hogy egy kifejezésre egy weboldal hányadik helyen szerepel, azt sok tényező befolyásolja. Ezek közül jelenleg ez tekinthető a 3 legfontosabb csoportnak:

  1. Mennyire jól van felépítve technikailag az oldal? (technikai SEO)
  2. Mennyire van jól megírva adott kulcsszóra / kifejezésre / témára a tartalom az oldalon? (on-page, tartalmi SEO)
  3. Hány egyéb weboldal hivatkozik arra a weboldalra / tartalomra, mint hiteles forrásra? (off-page SEO)

Ezeken kívül persze számos egyéb tényező szerepet játszik vagy játszhat a Google rangsorolásánál (pl. a RankBrain algoritmus, a domain életkora stb.), de ez a 3 kategória határozza meg alapvetően egy oldal helyét.

A keresőoptimalizálást ez alapján erre a 3 fő részre érdemes bontani:

  1. technikai SEO
  2. on-page SEO / on-site SEO / belső SEO (tartalmi, szövegírási dolgok)
  3. off-page SEO / off-site SEO / külső SEO (backlinkek, hivatkozások más oldalakról)
keresőoptimalizálás-alapjai-wordpress

A fő keresőoptimalizálási elemek

Technikai SEO

Vannak akik a technikai SEO-t és az on-page SEO-t egy kategóriába szokták sorolni. Ez nem hiba, de ezeket sokkal szerencsésebb külön kezelni. Amikor egy projekttel foglalkozunk, akkor a technikai SEO-t érdemes előre venni. Ez biztosítja ugyanis, hogy az oldalt indexálni tudja az algoritmus, ezáltal pedig értelmezni tudja az on-page SEO elemeket rajta.

On-Page (tartalmi) SEO

Az on-page SEO, vagy másnéven on-site SEO a saját weboldalunk tartalmára és annak optimalizáltságára vonatkozik.

Egy weboldal esetében ezeknek az elemeknek az optimalizálására kell törekedni:

  1. elsődleges kulcsszó (primary keyword)
  2. oldal címe (title)
  3. weboldal URL-je
  4. címsorok (headingek: H1, H2)
  5. meta leírás (meta description)
  6. képek címe (image title), alt text
  7. maga a tartalom (paragrafusok, bekezdések, szöveg)

Magyarországon igaz, hogy sokszor már tartalmi keresőoptimalizálás és SEO elemzés segítségével a keresők első oldalára kerülhetünk.

Off-Page SEO

Az off-page, vagy más néven off-site SEO azokat a tevékenységeket és SEO faktorokat tartalmazza, amelyek az oldalunkon kívül történnek, de a mi oldalunkra vannak hatással. Ide tartoznak az alábbi elemek:

  • Mennyi link (backlink) mutat a weboldalunkra?
  • Ezek a linkek mennyire hiteles oldalakról jönnek?
  • Milyen a hivatkozás szövege az adott linknél?
  • Mennyire hatékony linképítés 2019-ben?

Általánosan igaz, hogy minél több hiteles és releváns hivatkozásunk van más oldalaktól, annál jobb helyezést fogunk elérni a Google rangsorában.

Ha tehát van egy oldal, aminek 1 linkje van egy gyenge weboldalról, és van egy másik, aminek 12 linkje van, akkor az utóbbi fog jobban szerepelni a találatok között.

A fenti 3 elemet egy audit keretében érdemes mindig leellenőrizni. Itt írtunk bővebben arról, hogy mit is jelent egy SEO audit és hogy érdemes elvégezni.

Gyarkan felmerülő kérdés, hogyha egy külsős céget vagy SEO szakmebert bízunk meg, akkor milyen biztosítékot tud adni arra, hogy valóban eredményt fog elérni.

keresőoptimalizálás-alapjai-wordpress

A Google rangsor működése

A Google és a többi kereső számos, akár több száz faktort is figyelembe vesz, amikor kialakítja a találatok végső rangsorát. A Google rangsorolása függ attól is, hogy milyen böngészőt (Mozilla, Chrome, Safari stb.) használunk, a böngészési előzményektől is, de akár a földrajzi elhelyezkedésünk is (ország, város stb) befolyásolhatja. Ebből a szempontból nehéz általános helyezéseket meghatározni.

Ennek ellenére különböző eszközökkel ellenőrizhető, hogy a legtöbb felhasználó számára az adott kifejezésre milyen helyen szerepel a találatunk. Erre az egyik legjobb megoldás a Google saját eszköze, a Search Console.

A WordPress keresőoptimalizálás alapjaihoz kapcsolódó szolgáltatásaink:

Egyéb aloldalak:

Ha optimalizálni kell weboldalát: Szeretne velünk...

..megbeszélni egy személyes találkozót Debrecenben? Lépjen velünk kapcsolatba:

...egy Zoom konferenciát, ahol megbeszéljük mik az elképzelései?